پشم شیشه چیست؟

پشم شیشه

پشم شیشه چیست؟

[:fa]

پشم شیشه چیست؟ نام دیگر آن GLASS WOOL می باشد از نوعی الیاف که الیاف معدنی می باشد ساخته شده است و یکی از کاربردهای بسیار مهم این محصول این می باشد که از آن به عنوان عایق حرارتی صوتی استفاده می‌کنند. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی پشم‌شیشه بپردازیم.

پشم شیشه چیست؟

پشم شیشه از مواد بازیافتی مانند شیشه ذوب شده و همچنین ماسه ساخته می‌شود. الیافی که در این محصول به کار می رود تا حد بسیار زیادی کوچک می باشد. نکته دیگر این می باشدکه هر رول از چیزی در حدود ۹ بطری شیشه ای بازیافت شده تشکیل می شود. در حدود ۷۰ سال پیش پشم‌شیشه کشف شد و از آن موقع تا کنون از آن استفاده می شود اما در ایران چیزی در حدود ۴۰ سال پیش این محصول مورد استفاده قرا گرفت.

انواع کاربرد های پشم شیشه

همانطور که گفته شد این محصول کاربردهای بسیار زیادی دارد که ما در ادامه به معرفی برخی از آنها می پردازیم:

  • استفاده در کاشی های سقف
  • استفاده در مجرای لوله کشی
  • عایق صوتی، عایق حرارتی و غیره

مزایای پشم شیشه

از مزایای این محصول می توان به این موضوع اشاره کرد که این محصول دارای چگالی های متنوعی می باشد و عایق این محصول بسیار سبک بوده و همچنین نصب آن بسیار آسان است. یکی دیگر از مزایای این محصول این می باشد که بسیار کند سوز و ضریب انتشار گاز سمی آن بسیار پایین است.

معایب پشم شیشه

معایب این محصول نسبت به مزایای آن بسیار کمتر است . از معایب این محصول می‌توان به این موضوع اشاره نمود که ساختار آن در برابر رطوبت مقاومت بسیار کمی دارد . از دیگر معایب این محصول می‌توان به این موضوع اشاره نمود که در صورت تماس با پوست مشکلات پوستی بسیاری را ایجاد می نماید.


[:]