قیمت روز میلگرد

قیمت روز میلگرد

[:fa]

قیمت روز میلگرد:میلگرد یک مقطع فولادی است که در صنایع فولاد به مرحله تولید می‌ رسد. این محصول انواع مختلفی دارد و پارامترهای زیادی بر روی قیمت آن تاثیرگذار هستند. مثلا اولین و مهمترین عاملی که بر روی قیمت روز میلگرد تاثیر گذار است قیمت مواد اولیه آن یعنی سنگ آهن می باشد. در واقع زمانی که قیمت سنگ آهن افزایش پیدا کند قیمت نهایی میلگرد بالاتر می رود. اما اگر قیمت سنگ آهن کاهش قیمت میلگرد هم به تبع کاهش می یابد.

علاوه بر این میزان عرضه و تقاضای مصرف کنندگان در بازار فروش هم تاثیر بسزایی بر روی قیمت روز میلگرد دارد. در واقع اگر میزان عرضه کم باشد اما میزان تقاضا افزایش پیدا کند، به علت کمبود میلگرد در بازار قیمت آن افزایش پیدا می کند. عوامل دیگری مانند نوسانات قیمت ارز در کشور و هزینه حمل و نقل هم تاثیر مستقیمی بر روی قیمت روز میلگرد دارند.

مقاله های مرتبط:

مختصری درمورد میلگرد

میلگرد ها مقطع فولادی هستند که مواد اولیه آن ها سنگ آهن می باشد. این گونه از محصولات از نوع فولاد ضد زنگ هستند و به دو دسته کلی تقسیم بندی می شوند. دسته اول میلگرد ساده و بدون آج است. اینگونه از محصولات میلگرد A1 نامیده می شوند و این دسته از میلگرد ها از لحاظ مقاومت و ویژگی های ظاهری با سایر میلگردها تفاوت بسیار زیادی دارد و از نوع میلگردهای نرم به حساب می آید. به همین علت کاربرد متفاوتی در صنعت دارد.

اما میلگردهای نوع دوم میلگردهای آجدار هستند که بر اساس اصول استاندارد با نام های میلگرد A2′ A3, A4 تقسیم بندی می شوند. این گونه از محصولات کاربرد بسیار زیادی در صنایع ساختمان سازی دارند و برای جبران ضعف مقاومت کششی بتن در صنایع ساختمانی به صورت گسترده استفاده می شوند. میلگرد آجدار به علت این که دارای سطح غیر مسطحی هستند قابلیت چسبندگی بیشتری در بتن دارند.

روش های تولید میلگرد ها

میلگرد ها به طور کلی با سه روش تولید می شوند. این روش ها شامل روش نورد سرد و روش ترمکس و روش میکروآلیاژی است. روش میکروآلیاژی از جمله روش هایی است که با شرایط اقلیمی ایران سازگار است.  به همین جهت میلگرد ها در ایران با روش میکروآلیاژی و یا با روش ترمکس به مرحله تولید می‌ رسند، زیرا برای مناطق زلزله خیز ایران یک گزینه مناسب به حساب می‌ آید. روش اول روش نورد سرد نام دارد. بخشی از این روش همانند روش نورد گرم است.

به این صورت که ابتدا آن را وارد مرحله ذوب شدن می کنند و سپس از زمانی که شمش ذوب شد به مرحله خنک کاری می رود و بعد مجدد در مرحله نورد قرار می گیرد. روش نورد سرد برای مناطق زلزله خیز کشورمان مناسب نیست و به همین علت کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. روش بعدی که روش ترمکس است. در این روش میلگرد هایی که تولید شده اند را در یک محفظه ی خنک سازی خنک می کنند.در واقع میلگردها در فرآیند نورد گرم تولید می‌ شوند و زمانی که با آب و روغن خنک می‌ شوند سطح سختی پیدا می کنند.

مشاهده لیست قیمت های آهن آلات

[:]