تاریخچه استفاده از توری

تاریخچه توری

تاریخچه استفاده از توری

[:fa]

تاریخچه توری از مصر تا وایکینگ ها

تاریخچه استفاده از توری. در دهه های اخیر ، اکتشافات و نوآوری های بسیاری صورت گرفته است. بیشتر این اکتشافات مربوط به حوزه صنعت و معماری بوده است. کشف “محصولات ساختمانی” جدید تمایل به ایجاد خلاقیت ذاتی طراحان و معماران را فعال کرده است. از طرف دیگر با امکان شناخت و استفاده از مصالح با عملکرد عالی و کاربردهای مرتبط است.

این دقیقاً همان اتفاقی است که با کشف استفاده از مش فلزی در بسیاری از زمینه های کاربردی رخ داده است. اما ابتدا بیایید نگاهی به سیر تکامل استفاده از مش فلزی و چگونگی استفاده از آن در صنعت و معماری بیندازیم.

یکی از اولین موارد استفاده از مش فلزی سیم ، که توسط مورخان مستند شده است ، به دوره مصر باستان برمی گردد.  مصریان از آن برای ایجاد جواهرات استفاده می کردند.از این روش بعداً با همان هدف توسط وایکینگ ها مورد استفاده قرار گرفت.

وایکینگ ها از سیم های نقره و طلا ابتدا برای بافتن طناب و بعدها  برای ساخت جواهرات برای مشهورترین و قدرتمندترین رهبران خود  استفاده کردند. به این فرآیند سیم بافی ، گره وایکینگ گفته می شد.

همه چیز از قرن پنجم به بعد تغییر می کند.زمانی که استفاده از توری مش در زمینه های مختلف کاربرد مهم تلقی می شود در بخش منسوجات ، به لطف رشدی که داشت ، به زودی فهمید که امکان بافتن سیم فلزی وجود دارد.

استفاده از توری maille در زره های جنگی

در قرن پنجم بود که سیم های بافته شده به طور فزاینده ای برای استفاده از زره  محبوب شدند . بسیاری از محصولات سیم بافته شده از سیم آهن فرفورژه دستی ساخته می شد. این یک گام مهم به جلو در صنعت توری بود ، به ویژه در اروپا که Chainmaille (که از کلمه فرانسوی “maille” به معنی مش ) محبوبیت بیشتری پیدا می کرد.

maille چیست:

پوشش زنجیره ای که maille نیز نامیده می شود ، نوعی زره برای بدن است که شوالیه های اروپایی و سایر نظامیان در بیشتر دوره قرون وسطی از آن استفاده می کردند.

توری مش فلزی تنها یکی از اولین موادی بود که استفاده از آن در تاریخ یافت شد. متعاقباً ، ورق فلز سوراخ دار و فلز منبسط شده دو دسته دیگر از مواد مشابه مشهای فلزی یا تورهای فلزی هستند که به طور تدریجی در بازار حضور دارند خود و برای استفاده های روزافزون در بخشهای مختلف صنعتی به تصویب رسیده اند.

مورخان دیگر استدلال می کنند که زره بدنه  از سیم بافته شده در واقع در اوایل سال ۳۰۰ قبل از میلاد مورد استفاده قرار گرفت و سپس در دوره جنگ های صلیبی و دوره رنسانس به اوج خود رسید. امروزه هنوز هم برای محافظت از بدن استفاده می شود. در دستکش ها و همچنین غواصان برای محافظت از آنها در برابر حملات کوسه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

در قرن ۱۷ و ۱۸ سیم و فولاد به طور کلی در مقیاس کوچک برای کاربردهای لوازم خانگی استفاده شد.

کاربرد توری در لوازم خانگی

کاربرد های آن در لوازم خانگی شامل وسایل زیر بود:

  •  قفس
  •  سگک
  • سینی
  • پنجره و غیره.

اما در قرن هجدهم بود که اولین مورد سیم بافندگی برای اهداف صنعتی مشهود بود. این امر از چندین عامل تأثیرگذار ناشی از توسعه صنعت کاغذ و نساجی بود.

در سال ۱۷۹۸ یک کارگر کاغذ سازی فرانسوی ایده ای برای استفاده از پارچه مفتول ظریف به شکل مداوم برای تولید کاغذ داشت. این ایده که توسط هنری چهاردرینیر (که بعداً به نام این فرآیند نامگذاری شد) به انگلستان معرفی شد.

تسمه مش می تواند از طریق خمیر مرطوب با سرعت بسیار بیشتری تغذیه کند و مقادیر زیادی کاغذ  به شکل  خودکار تولید کند. این انقلابی در صنعت کاغذ سازی در سرتاسر جهان ایجاد کرد .این انقلاب زمینه ای را برای استفاده از این فناوری در صنایع گسترده فراهم کرد.

صنعت نساجی نیز در آن زمان در حال رشد بود.این صنعت فهمید که از پایه ماشین آلات نساجی می توان برای بافتن سیم فلزی نیز استفاده کرد. این روند جدید سیم بافی خودکار و سپس به سرعت در سراسر انگلیس در طول انقلاب صنعتی توسعه یافت.

بدون شک این کاتالیزور سرعت توسعه انقلاب بود. پس از انقلاب صنعتی به اوج رسید آن هم در طول جنگ جهانی.

توری مش بافته شده  برای بسیاری از محصولات مورد استفاده در جنگ  استفاده شد.

این محصولات از قبیل:

  • وسایل نقلیه نظامی
  • فیلتر هواپیما
  • پتروشیمی
  • تجهیزات غربالگری مواد منفجره

 در این زمان شرکت R.Cadisch and Sons با تهیه قطعات هواپیمای مش فلزی به وزارت هوا به جنگ پیوست.تا این زمان ، ریچارد کادیش و پسرانش انواع تجهیزات خانگی و قطعات خودرو را به صنایع عرضه می کردند. سپس پس از جنگ، تقاضا برای توری مش افزایش یافت و به این شرکت اجازه داد تا محصولات تولیدی خود را در صنعت تولید توسعه دهد.

معروفترین کارخانه در زمینه تولید توری مش

امروزه مش های Cadisch Precision به یکی از عمده ترین تامین کنندگان مش برای صنایع تبدیل شده است . این کارخانه هزاران محصول مختلف را در اختیار شما قرار  داده و تقاضا برای مش کاهش نیافته است.صفحات مش ، محافظ ها و پارچه های مفتولی اغلب به عنوان جز manufacturing تولید پنهان دیده می شوند.تطبیق پذیری مش باعث شده که این محصول در بخش های ، عایق صدا و ساختمان استفاده شود.

فولاد صنعت زمانی یکی از بزرگترین تولیید کننده های توری مش در ایران می باشد.در سایت فولاد صنعت زمانی ما به صورت روزانه قیمت توری حصاری،قیمت توری مرغی،قیمت توری مش،قیمت نبشی، قیمت ناودانی،قیمت مفتول آرماتوربندی،قیمت پروفیل،قیمت میلگرد،قیمت تیرآهن،قیمت سپری،مفتول رابیتس،قیمت انواع لوله را قرار می دهیم.شما می توانید برای خرید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

[:]