تفاوت ناودانی سبک و سنگین چیست؟

تفاوت ناودانی سبک و سنگین چیست؟

[:fa]

تفاوت ناودانی سبک و سنگین چیست؟در مقاله ناودانی چیست بعد از آشنایی کامل با این مقطع فولادی برای شما تقسیم بندی هایی از انواع ناودانی را بیان کردیم.یکی از این تقسیم بندی ها نادانی سبک . سنگین می باشد. حال در ادامه هرکدام را به شکل جداگانه شرح می دهیم.

ناودانی سبک چیست؟

اگر بخواهیم بر اساس جدول اشتال ناودانی سبک را توضیح دهیم باید بگوییم که در این جدول محدوده وزنی متناظر هیچ کدام از سایزهای ناودانی سبک  قرار ندارد و معمولا پایین تر از بازه مورد نظر است.این ناودانی ها به دو روش فابریک و پرسی ساخته می شود و شکل آن ها بر اساس زاویه گوش ها، شکلی شبیه به حرف C یا U انگلیسی است.

این ناودانی ها عموما بر اساس استاندارد روسی GOST 8240 ساخته می شود در باره این استاندار می توان گفت که اکثر مارخانه هاب تولیدی که در کشور قرار دادر از آن استفاده می کنند.نام دیگر ناودانی هایی که با این استاندارد تولید می ش.ند UPE نیز گفته می شود.ویژگی بارز ناودانی های ساخته شده با این استاندارد ،بال های موازی آن است.

ناودانی های سبک چه کاربردی دارد؟

  • ساخت چهارچوب در و پنجره
  • ساخت پایه ماشین آلات
  • استفاده در اسکلت کاشین آلات سنگین
  • استفاده در صنعت ساختمان سازی
  • استفاده در ساخت پله

ناودانی سنگین چیست؟

این ناودانی ها برعکس ناودانی سبک همه سایزهای آن در بازه وزنی جدول اشتال قرار دارد.در ساخت این ناودانی از استاندارد های اروپایی DIN 1026 و EN 10279 استفاده می شود که همین امر باعث شده نام دیگر آن ناودانی اروپایی یا ناودانی UNP باشد.این ناودانی ها بر اساس استاندارد های گفته شده در اندازه های ۴۰ تا ۴۰۰ میلی متر قابل تولید هستند.استاندارد ملی ISIRI 4477 نیز قسمتی را به ناودانی سنگین یا بیه گرد بال شیب دار پرداخته است.در ناودانی های تولید شده با این استاندارد در اندازه های ۸۰ تا ۱۸۰ قابل تولید هستند و بال های آن ها به شکل رایج به سمت داخل شیب دارد.

ناودانی های سنگین چه کاربردی دارند:

  • ساخت بادبند
  • ساخت خرپا
  • ساخت ستون
  • ساخت دستگاه ها و تجهیزات صنعتی

ناودانی های سبک و سنگی چه تفاوتی با هم دارند؟

حال که با این ناودانی ها به شکل جداگانه آشنا شده اید، باید تفاوت این دو مقطع را بداید تا بتوانید بر اساس نساز و خاصه خود ناودانی مورد نظر را انتخاب کنید.

ویژگی ها ناودانی سبک ناودانی سنگین
استاندارد به کار گرفته شده در ساخت ·        GOST 8240

·        ISIRI 4477-2

 

·        DIN 1026

·        EN 10279

·        ISIRI 4477-1

 

اندازه ۳۰ تا ۴۰۰ میلی‌متر ۳۰ تا ۴۰۰ میلی‌متر
شکل ظاهری بال های موازی بال های شیب دار
کاربرد ·        ساخت چهارچوب در و پنجره

·        ساخت پایه ماشین آلات

·        استفاده در اسکلت کاشین آلات سنگین

·        استفاده در صنعت ساختمان سازی

·        استفاده در ساخت پله

 

·        ساخت بادبند

·        ساخت خرپا

·        ساخت ستون

·        ساخت دستگاه ها و تجهیزات صنعتی

 

قیمت جون وزن سبک تری دارد ارزانتر است  

نسبت به ناودانی سبک گرانتر است.

 

با این جدول در یک نگاه می توانید متوجه تفاوت این دو ناودانی بشوید تا بتوانید بر اساس نیاز خود ناودانی مناسب را انتخاب کنید.

فولاد صنعت زمانی یکی از بزرگترین تولیید کننده های توری مش در ایران می باشد.در سایت فولاد صنعت زمانی ما به صورت روزانه قیمت توری حصاری،قیمت توری مرغی،قیمت توری مش،قیمت نبشی، قیمت ناودانی،قیمت مفتول آرماتوربندی،قیمت پروفیل،قیمت میلگرد،قیمت تیرآهن،قیمت سپری،مفتول رابیتس،قیمت انواع لوله را قرار می دهیم.شما می توانید برای خرید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

اخبار آهن آلات همراه با فولاد صنعت زمانی

مشاهده لیست قیمت های آهن آلات

[:]